شناسه خبر : 109696
پنجشنبه 23 فروردين 1403 , 11:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک جانباز پیشکسوت قرآنی به یاران شهیدش پیوست/تصاویر

حاج ولی‌الله پوراحمدی از اساتید و قاریان جانباز جامعه قرآنی همزمان با عید بندگی به جمع یاران شهیدش پیوست واسمانی شد...

فاش نیوز - حاج ولی‌الله پوراحمدی، از اساتید و قاریان جانباز جامعه قرآنی، همزمان با عید سعید فطر به جمع یاران شهیدش پیوست.

حاملان قرآن کریم معلمان و مبلغانی هستند که در این آیینه، جان و روان خویش را جلا داده و نور این مصحف آسمانی را به کام مشتاقان هدایت و تربیت می‌نوشانند.

ولی‌الله پوراحمدی، معروف به حاج‌ولی متولد ۱۳۳۷، جانباز 50% قطع پا بود که با وجود اینکه در عملیات بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر)، پای راست خود را از دست داد، ولی تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشت.

جلسات آموزش قرآن مرحوم حاج‌ولی الله پوراحمدی در مساجد ابوذر، امام حسن عسکری(ع) و آستان امامزاده حسن(ع) به صورت هفتگی با حضور جوانان منطقه ۱۷ شهر تهران برپا می‌شد.

همچنین او ضمن آموزش قرآن سال‌ها به آموزش و تمرین فوتسال به قرآن‌آموزان کلاسش در مجموعه ورزشی دارالشهدا می‌پرداخت.

بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸، بدلیل علاقه به فوتبال؛ با همت زیاد مدرک مربیگری در این رشته را اخذ کرد. ثمره مربیگری او  فوتبالیستهای نامداری همچون میثم منیعی ،محمد نوازی و ابراهیم شکوری بود. 
از جمله فعالیت های دیگر او؛ پیوستن به تیم فوتبال جانبازان و قطع عضوها به عنوان کاپیتان تیم بود . 
  یکی دیگر از تلاشهای برجسته جانباز پوراحمدی، این بود که به‌صورت جدی و مستمر به حفظ و قرائت قرآن کریم پرداخت و حتی به تربیت شاگردان فوتبالی خود در زمینه  قرآن هم اهتمام داشت. او در این رشته از سرآمدهای بین المللی گردید. 
با برگزاری همایش های قرآنی توسط جانباز نخاعی شهید سردار حاج فریدون غلامی در شهر منتظران ، استاد ولی الله پوراحمدی  نیز در این همایشها حضور یافت و شروع به تربیت شاگردان قرآنی ممتاز و نخبه در شهر منتظران نمود. 

استاد بزرگوار قرآن کریم جانباز جنگ تحمیلی مرحوم حاج ولی پوراحمدی، معلمی بزرگوار و فرهیخته‌ای مهذب بود که به برکت انس و همراهی با آیات الهی و با زندگی بر مدار تعالیم قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام توانست در عمر شریف خود، الگویی مناسب برای همه علاقه‌مندان به راه کمال قرآنی باشند.

مراسم تشییع و تدفین مرحوم مغفور حاج ولی‌الله پوراحمدی امروز پنج شنبه از مقابل مسجد حضرت زینب(س) واقع در خیابان ابوذر، میدان مقدم، خیابان شهسوار شمالی برگزار می‌شود.

اینستاگرام
خدا رحمتش کنه انشالله
قطعا که رحمت شده هستند نزد پروردگار مهربان
خداوند منان به خانواده این جانباز عزیز صبر و شکیبایی عنایت فرماید

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا﴿۲۳﴾
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
به نام خدا
انالله و انا الیه راجعون
استاد ارجمند حاج ولی پور احمدی عمر با برکت خود را صرف تعلیم و تعلم قرآن مجید و دفاع مقدس نمودند .
در حوزه های ورزشی و فرهنگی و خطاطی و موسیقی و گروه سرود و..... سپری نمود.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به برادر بزرگوار و به همسر باوفا و ارجمند ایشان و به فرزندان شایسته‌اش و به انبوه دوستان، ارادتمندان و شاگردان ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و از پیشگاه حضرت حق جلّ و علا برای این فقید سعید آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌کنم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi